dissabte, 28 d’abril de 2018

Comunicat APTUME 28-04-2018

Des de l’associació d’àmbit menorquí APTUME (Associació pel lloguer turístic de Menorca) volem informar del següent:

- Al·legacions a la proposta inicial de zonificació que va aprovar el CIMe. Es fa públic el document de treball que ha passat als serveis jurídics col·laboradors per tal que en surtin les al·legacions a presentar abans del 15/05 que és quan expira el termini. Enllaç al document:

- Pregunta al ple del CIMe i resposta de la presidenta (enllaç al vídeo):

Creiem que la resposta era previsible. Si els serveis jurídics del CIMe han fet correctament la seva feina no hi haurà problema, però tenim exemples d’altres casos que confirmen precedents desafortunats i que han acabat en indemnitzacions que paguem tots els menorquins. Segons el contingut de l’aprovació definitiva de la zonificació i si els serveis jurídics ho aconsellen, APTUME interposarà un recurs contenciós administratiu contra aquesta norma.

- El president d’APTUME Josep Piris, va estar present a la mesa de Turisme i Model Econòmic del dia 25 d’abril que es va celebrar al CIMe i que treballa en la revisió del PTI. La visió de l’associació sobre la regulació del lloguer turístic és ben sabuda i es va reiterar en aquesta trobada on creiem que les postures encara estan molt allunyades entre el que el CIMe proposa pel nou PTI i el que es defensa des d’APTUME.

- S’han fet consultes al Canal d’Informació habilitat pel CIMe a la web http://www.cime.es/lloguerturistic i també peticions via instància telemàtica a traves de la Carpeta Ciutadana https://www.carpetaciutadana.org/ demanant informació, obtenint les respostes que es mostren al següent document:

Creiem inacceptable que es posi en marxa un Canal d’Informació com aquest per donar les respostes obtingudes, i per tant entenem que no aporta res ni clarifica les qüestions que se’ls planteja.
Creiem que és inadmissible que tampoc es doni resposta a les peticions fetes via instància de la manera corresponent, en un tema com la regulació del lloguer turístic, que s’hauria d’explicar de la manera més clara possible.

- S’ha concertat una reunió pel proper dia 1 de maig a Maó amb representants de l’associació HABTUR, per tal de definir la col·laboració que es pot dur a terme entre APTUME i HABTUR envers la regulació del lloguer turístic i en concret la zonificació que es planteja a Menorca.

Des d’APTUME es fa una crida a tots els propietaris i ciutadans de Menorca per fer front comú envers el lloguer turístic d’habitatges, per tal que aquesta activitat es reguli de forma que la normativa no es basi en prohibicions.

Per estar informat i formar part d’APTUME com a membre o soci, visita la web www.lloguerturisticmenorca.com i escriu al formulari de contacte o al correu lloguerturistic@gmail.com