dijous, 19 d’abril de 2018

Comunicat premsa APTUME 19-04-2018

Des de l’associació d’àmbit menorquí APTUME (Associació pel lloguer turístic de Menorca) estem treballant actualment en diversos punts per tal d’aconseguir una regulació digne per l’activitat de lloguer turístic d’habitatges. En concret es porten a terme les següents tasques:

- Al·legacions a la proposta inicial de zonificació que va aprovar el CIMe. Es disposa d’un document de treball bastant avançat i que ha passat als serveis jurídics col·laboradors per tal que aquestes al·legacions es presentin abans del 15/05 que és quan expira el plaç.

- S’ha realitzat la següent petició per realitzar 3 qüestions en el proper ple del proper dia 23 d’abril. Aquí es poden consultar:

- S’ha demanat que hi pugui haver un representant d’APTUME a la mesa de Turisme i Model Econòmic del dia 25 d’abril a les 16:00 hores com a part de les meses que estan treballant en la revisió del Pla territorial insular de Menorca (PTI), petició que ha estat acceptada pel CIMe i on s’exposarà la visió d’APTUME sobre la regulació del lloguer turístic.

- Es mantenen contactes amb l’associació HABTUR, per tal de definir la col·laboració que pot dur a terme envers l’aprovació inicial de la zonificació que ha fet el CIMe. Es preveu una trobada entre ambdues associacions en la primera quinzena de maig.

- Ja s’han realitzat els tràmits administratius oportuns per tal que APTUME tingui entitat jurídica pròpia com a associació sense ànim de lucre en base als seus estatuts:

- Un cop el CIMe hagi revisat les al·legacions i eventualment es faci l’aprovació definitiva de la zonificació (tal com es va aprovar inicialment o amb els canvis que s’hi puguin realitzar), APTUME es proposa elevar aquestes al·legacions (amb els canvis pertinents si el CIMe fa alguna modificació a la seva aprovació inicial de la zonificació) al Defensor del Poble en primer lloc, per tal que avalui la seva idonietat i proporcionalitat, i en segon lloc es plantejarà la possibilitat de presentar un recurs contenciós administratiu en cas que es consideri viable i oportú.

Per tant, des d’APTUME es fa una crida a tots els propietaris i ciutadans de Menorca per fer front comú envers el lloguer turístic d’habitatges, per tal que aquesta activitat es reguli de forma que la normativa no es basi en prohibicions. Per estar informat i formar part d’APTUME com a membre o soci, visita la web www.lloguerturisticmenorca.com i escriu al formulari de contacte o al correu lloguerturistic@gmail.com